2018-11-21 / Empatyczny nauczyciel – komunikacja empatyczna w szkole

To szkolenie jest dla Ciebie jeśli:
– pragniesz lepszej komunikacji z uczniami, ich rodzicami oraz pozostałymi nauczycielami,
– chcesz budować silne relacje w szkole typu wygrany-wygrany, oparte na zaufaniu i współpracy,
– chcesz odważnie nazywać i mówić o swoich potrzebach,
– pokazywać swoje granice z jednoczesnym szacunkiem dla potrzeb innych, Twoich uczniów i ich rodziców,
– pragniesz wychowywać dzieci w oparciu o szacunek i bliskość oraz wspierać je w budowaniu poczucia własnej wartości oraz uważności na siebie i na bliskich,
– chcesz przyjrzeć się konfliktom w szkole oraz złości w Twoim życiu prywatnym oraz zawodowym,
– szukasz alternatywy dla kar i nagród w procesie wychowania Twoich uczniów,
– potrzebujesz empatii, wysłuchania bez ocen i etykiet oraz zrozumienia dla Twoich potrzeb w życiu zawodowym.

ADRESACI: Adresatami warsztatów są nauczyciele oraz pracownicy placówek oświatowych. Grupa może liczyć do 16 osób.

CEL: Celem szkolenia jest praca nad komunikacją z uczniami, ich rodzicami oraz pozostałymi nauczycielami, która pomaga zbudować silne relacje typu wygrany-wygrany, wspiera w procesie odważnego nazywania i mówienia o swoich potrzebach. Te umiejętności pomagają nam w życiu osobistym, w wychowywaniu dzieci w oparciu o szacunek i bliskość, jednocześnie wspierają je w budowaniu poczucia własnej wartości oraz uważności na siebie i na bliskich. Przyjrzymy się skutecznym formom mówienia i słuchania, szczególnie trudnych komunikatów, stawianiu granic z jednoczesną dbałością o relacje oparte na zaufaniu i współpracy. Pracować będziemy nad konfliktami oraz złością w życiu nauczyciela, jej wyrażaniu i przyjmowaniu. Będziemy poznawać komunikację opartą na rozpoznawaniu i nazywaniu potrzeb, wzbogacającą relacje panujące w naszych szkołach oraz domach, co się przyczyni do podwyższenia jakość życia. Szkolenie ma formułę praktyczną. Część teoretyczna ma na celu wprowadzenie do ćwiczeń. Warsztaty inspirowane są działalnością Marshalla Rosenberga, autora Porozumienia bez Przemocy (NVC).

MODUŁ 1. “Jakim słuchaniem możemy nawiązać relację? Trudne komunikaty wyrażane przez dzieci i dorosłych. Rozpoznawanie uczuć i potrzeb”:
– dowiesz się czym jest empatia według Marshalla Rosenberga,
– poznasz podstawowe założenia NVC oraz postać Marshalla Rosenberga,
– zapoznasz się z koncepcją języka żyrafy i języka szakala,
– poznasz formy słuchania, które sprzyjają relacjom w szkole.

MODUŁ 2. “Formułowanie komunikatu wzbogacającego relacje”:
– rozróżnisz obserwacje od ocen,
– zdobędziesz uważność na uczucia swoje i innych,
– sformułujesz prośbę do ucznia lub jego rodzica,
– przyjrzysz się odmowie i zobaczysz, jak zaopiekować się oporem w klasie.

MODUŁ 3. “Jak wyrażać i przyjmować złość? Wyzwalacze złości, co za nimi się kryje”:
– zobaczysz, co kryje się za złością u osób dorosłych oraz u dzieci,
– poznasz i zidentyfikujesz działające w Tobie i innych wyzwalacze złości w kontekście pracy w szkole,
– nauczysz się utrzymywać kontakt ze sobą i z innymi pomimo uczucia złości,
– nauczysz się, jak transformować złość na działanie,
– poznasz metody mediowania pomiędzy dziećmi i dorosłymi w konflikcie.

MODUŁ 4. “Jak wstyd i poczucie winy wpływa na dzieci i dorosłych? Rola wstydu i poczucia winy w wychowaniu i budowaniu relacji”:
– rozpoznasz różnice w języku wyzwalającym wstyd i poczucie winy, a języku budującym kontakt,
– poznasz koncepcję „kompasu wstydu” według Liv Larsson,
– poznasz konsekwencje wykorzystywania kar i nagród w wychowaniu dzieci i młodzieży,
– poznasz alternatywy dla kar i nagród, możliwe w życiu szkolnym.

PROWADZĄCA: Paulina Orbitowska-Fernandez- trenerka komunikacji oraz eduScrum, coach, politolog oraz nauczyciel języka angielskiego. Jest w trakcie procesu certyfikacji w Center of Nonviolent Communication. W latach 2010-2017 pełniła funkcję koordynatora zespołu, wicedyrektora oraz dyrektora szkoły. Aktualnie prowadzi warsztaty, wykłady oraz szkolenia z zakresu empatycznej komunikacji w domu, w szkole oraz pracy. W latach 2004-2010 pracowała na uniwersytecie oraz w szkołach w Meksyku. Od roku 2010 mieszka w Warszawie. Studiowała na Uniwersytecie Szczecińskim oraz na Uniwersytecie w Salamance, w Hiszpanii. Dodatkowo ukończyła studia podyplomowe z zakresu Polityki i zarządzania oświatą, na Uniwersytecie Warszawskim, Studia Podyplomowe Liderów Oświaty, organizowane przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, na Collegium Civitas, studia podyplomowe z Porozumienia bez Przemocy wg Marshalla Rosenberga również na Collegium Civitas oraz Business and Life Coaching oparty na Empatii w Szkole Trenerów Empatii. Ma za sobą ponad 200 godzin warsztatów i szkoleń z certyfikowanymi trenerami Porozumienia bez Przemocy. Wierzy, że społeczne zmiany, w tym w świecie edukacji i wychowania, można oprzeć o uważność oraz empatię, które otwierają drogę do efektywnej komunikacji i współpracy. Jest zwolennikiem zasady „Connection before correction” i ciężko pracuje, aby stała się ona jej codzienną praktyką w życiu osobistym oraz zawodowym. Prywatnie jest mamą nastoletniego syna, który jest dla niej źródłem miłości i nauki.

FORMUŁA: Szkolenie składa się z czterech modułów.
MIEJSCE: Niepubliczna Szkoła Podstawowa Mozaika w Białymstoku, ul. Mickiewicza 11.
DATY: 21.11.2018, 28.11.2018, 05.12.2018, 12.12.2018
GODZINY: 16:00-19:00
INFORMACJE I ZAPISY: kontakt@skontaktowani.pl

INWESTYCJA: 390 zł/osoba, 720zł/para. Przy zapisie do 01.11.2018 cena: 360zł/osoba, 690zł/para. Dla osób uczestniczących w tym kursie po raz drugi 50% zniżki.
Cena za cały kurs zawiera przerwy kawowe, materiały niezbędne do przeprowadzenia szkolenia, wydruki. Jeżeli cena jest jedyną przeszkodą, w tym żebyś uczestniczył/uczestniczyła w szkoleniu, zadzwoń 506 007 723, znajdziemy rozwiązanie. Wystawiamy dyplomy potwierdzające uczestniczenie w szkoleniu.

#empatycznaEDUKACJA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *