Szkoły / Przedszkola

Organizujemy warsztaty i szkolenia dla nauczycieli szkól, przedszkoli, wychowawców pracujących z dziećmi i młodzieżą. Możliwe jest także przygotowanie indywidualnej propozycji warsztatu i/lub superwizji w oparciu o potrzeby danej placówki. Przykładowe kwestie poruszane na warsztatach mogą dotyczyć:

  • aktywnego słuchania,
  • radzenia sobie ze złością (własną i/lub rozmówcy),
  • kary, nagrody, a motywowanie,
  • granice – jak je stawiać, jak je przyjmować (odmowa, jak umieć odmówić i/lub przyjąć odmowę),
  • przyjmowanie trudnych komunikatów,
  • rozwiązywanie konfliktów między dziećmi,
  • trudne emocje po stronie nauczyciela – jak sobie z nimi poradzić,
  • radzenie sobie w sytuacjach stresujących ze strony nauczyciela,
  • trudne rozmowy z rodzicami,
  • rozwiązywanie konfliktów pomiędzy dziećmi,
  • „trudne” dzieci,
  • wychowawca też człowiek – jak troszczyć się o siebie, żeby móc troszczyć się o innych.

Dla uczniów:

  • radzenie sobie w sytuacjach stresujących, np. przed egzaminem,
  • aktywnego słuchania,
  • radzenia sobie ze złością (własną i/lub rozmówcy),
  • odmowa, jak umieć odmówić i/lub przyjąć odmowę,
  • przyjmowanie trudnych komunikatów,
  • rozwiązywanie konfliktów.

Nasze warsztaty są „szyte na miarę”. Podczas pierwszego spotkania omawiamy z jakimi trudnościami spotyka się kadra i/lub uczniowie Państwa placówki. Następnie przygotowujemy warsztat (cykl warsztatów) odpowiadający konkretnie zgłoszonym potrzebom.

Trenerzy

Współpracujemy tylko z certyfikowanymi trenerami, z wieloletnim doświadczeniem z całej Polski. Dobór trenera jest uzależniony od zgłoszonych potrzeb Państwa placówki.

 

Opis proponowanych warsztatów: 

Warsztat nr 1

Warsztat dla kadry przedszkolnej „Komunikacja z dziećmi”

Warsztat opiera się na czterech krokach empatycznej komunikacji.

W ramach warsztatu wprowadzamy i ćwiczymy pojęcie empatii i jej zastosowanie w komunikacji z dziećmi. Będziemy się uczyć słuchać z empatią, co pomoże nam zrozumieć dziecko i w sposób empatyczny reagować w różnych sytuacjach.

Cel warsztatu jednorazowego – wprowadzenie podstaw empatycznej komunikacji i wskazanie obszarów, w których jej zastosowanie ułatwia kontakt z dzieckiem. Wprowadzone zostaną elementy radzenia sobie ze stresem w pracy z dziećmi i z pojawiającymi się wyzwaniami takimi jak złość czy płacz.

Proponujemy porozumiewanie się w sposób wspierający dziecko w radzeniu sobie ze swoimi emocjami i z wyzwaniami. Ćwiczymy umiejętności ułatwiające podążanie za dzieckiem z szacunkiem dla jego potrzeb i indywidualnego rozwoju z jednoczesnym zadbaniem o własne potrzeby.

Warsztat będzie obejmować następujące elementy:

  1. Wprowadzenie do „języka żyrafy”, czym jest empatia.
  2. Cztery koki empatycznej komunikacji.
  3. Obserwacje i oceny.
  4. Potrzeba jako podstawa ludzkich działań.
  5. Empatia dla siebie, empatia dla drugiej strony.
  6. Budowanie zaufania i kontaktu w relacji z dzieckiem.
  7. Reagowanie w sytuacjach stwarzających wyzwanie.

Warsztat oparty na metodzie Porozumienie Bez Przemocy Marshalla B. Rosenberga (NVC).

 

Warsztat nr 2

Warsztat – Superwizja dla kadry przedszkolnej i szkolnej

Jednodniowy warsztat/superwizja poświęcony bieżącym trudnościom z jakim zmagają się wychowawcy, np: konflikty między dziećmi, trudne rozmowy z rodzicami. Na początku warsztatu nauczyciele dzielą się tym, co sprawia im trudność w codziennej pracy, a następnie przyglądamy się tym trudnościom z perspektywy NVC, przy użyciu narzędzi proponowanych przez to podejście. Dodatkowo, fragment warsztatu poświęcony jest trosce o siebie. Warsztat pozwala na doświadczenie czym jest NVC i inspirację do pracy.

Warsztat pozwala przyjrzeć się danemu zagadnieniu i przećwiczyć sytuacje z własnego życia zawodowego. Dodatkowo, fragment warsztatu poświęcony jest trosce o siebie.
Warsztat pozwala na doświadczenie czym jest NVC i pogłębioną inspirację do pracy.

 

Warsztat nr 3

Warsztat – Superwizja dla kadry przedszkolnej i szkolnej

Dwudniowy warsztat rozłożony na 2 jednodniowe moduły:

  • Wprowadzenie do NVC
    Warsztat, na którym przyglądamy się sile słów w codziennej komunikacji, ćwiczymy umiejętność empatycznego słuchania i szczerego wyrażania siebie. Poznajemy podstawowe założenia i narzędzia NVC, które pomagają w pracy z dziećmi. Omawiamy możliwe zastosowania tego podejścia w codzienności.
  • Superwizja
    Druga część warsztatu – 3 do 4 tygodni po pierwszej. Dzień poświęcony przyjrzeniu się temu co zadziałało i temu co nie zadziałało w codziennej pracy. Zobaczymy co decyduje o powodzeniu w wykorzystaniu narzędzi NVC, przećwiczenie i omówienie sytuacji, w których wychowawcy natrafili na trudności.