Empatyczna Komunikacja w szkole

Szkolenie jest skierowanie do nauczycieli szkół, przedszkoli oraz pracowników placówek oświatowych.

Celem szkolenia jest zanurzenie się w świat komunikacji ze sobą, z bliskimi oraz ze wspólpracownikami i uczniami, który pomaga zbudować silne relacje typu wygrany-wygrany, być autentycznym oraz odważnie nazywać i mówić o swoich potrzebach, co w realny sposób przekłada się na jakość pracy w szkole. Te umiejętności pomagają nam w życiu zawodowym, w pracy z uczniami w oparciu o szacunek i bliskość, jednocześnie wyposażając ich w poczucie wartości oraz uważności na siebie i na bliskich. Komunikacja oparta na rozpoznawaniu i nazywaniu potrzeb wzbogaca relacje, panujące w naszych domach oraz miejscach pracy, znacznie podwyższa jakość naszego życia. Szkolenie inspirowane jest pracą i działalnością Marshalla Rosenberga, autora Porozumienia bez Przemocy.

MODUŁ 1
1. Jakim słuchaniem możemy nawiązać relację? Trudne komunikaty wyrażane przez uczniów i współpracowników. Rozpoznawanie uczuć i potrzeb:
– dowiesz się czym jest empatia według Marshalla Rosenberga,
– poznasz podstawowe założenia NVC oraz postać Marshalla Rosenberga,
– zapoznasz się z koncepcją języka żyrafy i języka szakala,
– poznasz formy słuchania, które sprzyjają relacjom,
– poznasz nazwy uczuć i potrzeb.

MODUŁ 2
2. Formułowanie komunikatu wzbogacającego relacje:
– rozróżnisz obserwacje od ocen,
– zdobędziesz uważność na uczucia swoje i innych,
– poznasz i nazwiesz potrzeby,
– sformułujesz prośbę.

MODUŁ 3
3. Jak wyrażać i przyjmować złość? Wyzwalacze złości, co za nimi się kryje:
zobaczysz, co kryje się za złością u osób dorosłych oraz u uczniów,
poznasz i zidentyfikujesz działające w Tobie i innych wyzwalacze złości,
nauczysz się utrzymywać kontakt ze sobą i z innymi pomimo uczucia złości,
nauczysz się, jak transformować złość na działanie,
poznasz metody mediowania pomiędzy dziećmi w konflikcie.

MODUŁ 4
4. Jak wstyd i poczucie winy wpływa na uczniów i dorosłych? Rola wstydu i wywoływania poczucia winy w wychowaniu i budowaniu relacji:
rozpoznasz różnice w języku wyzwalającym wstyd i poczucie winy a języku budującym kontakt,
poznasz koncepcję „kompasu wstydu” według Liv Larsson,
poznasz konsekwencje wykorzystywania kar i nagród w wychowaniu,
poznasz alternatywy dla kar i nagród.

MIEJSCE: Niepubliczna Szkoła Podstawowa Mozaika w Białymstoku, ul. Mickiewicza 11.
DATY: 29.11.2017, 06.12.2017, 13.12.2017, 20.12.2017
GODZINY: 16:00-19:00

CENA: 350zł, za cały kurs cena zawiera przerwy kawowe, materiały niezbędne do przeprowadzenia szkolenia, wydruki. Zapisz się z drugą osobą, a łącznie dostaniecie 50zł zniżki. Jeżeli cena jest jedyną przeszkodą, w tym żebyś uczestniczył/uczestniczyła w szkoleniu, zadzwoń 506 007 723, znajdziemy rozwiązanie.
Wystawiamy dyplomy potwierdzające uczestniczenie w szkoleniu.

ZAPISY I INFORMACJE: kontakt@skontaktowani.pl

PROWADZĄCA: Paulina Orbitowska-Fernandez- politolog oraz nauczyciel języka angielskiego, w latach 2010-2017 pełniła funkcję koordynatora zespołu, wicedyrektora oraz dyrektora szkoły. Z licznych podróży, nauk społecznych oraz edukacji czerpie wiedzę oraz inspirację do tego by być liderem zmiany w oświacie. W latach 2004-2010 pracowała na uniwersytecie oraz w szkołach w Meksyku. Od roku 2010 mieszka w Warszawie. Studiowała na Uniwersytecie Szczecińskim oraz na Uniwersytecie w Salamance, w Hiszpanii. Dodatkowo ukończyła studia podyplomowe z zakresu Polityki i zarządzania oświatą, na Uniwersytecie Warszawskim, Studia Podyplomowe Liderów Oświaty, organizowane przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, na Collegium Civitas oraz studia podyplomowe z Porozumienia bez Przemocy wg Marshalla Rosenberga również na Collegium Civitas. Prowadzi warsztaty oraz szkolenia z zakresu empatycznej komunikacji dla rad pedagogicznych, rodzicow oraz uczniów. Wierzy, że społeczne zmiany, w tym w świecie edukacji i wychowania, można oprzeć o uważność oraz empatię, które otwierają drogę do efektywnej komunikacji i współpracy. Jest zwolennikiem zasady „Connection before correction” i ciężko pracuje, aby stała się ona jej codzienną praktyką w życiu osobistym oraz zawodowym. Prywatnie jest mamą nastoletniego syna, który jest dla niej źródłem miłości i nauki.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *