2020-02-22, Jesper Juul w weekend – cykl seminariów inspirujących

Seminaria Inspirujące to 2h spotkania o charakterze wykładowym z nieograniczona przestrzenią na pytania uczestników. Prowadzone są w oparciu o wartości Jespera Juula, duńskiego terapeuty rodzinnego i pedagoga o światowej renomie. Jego książki „Twoje kompetentne dziecko”, „NIE z miłości”, „Agresja – niebezpieczne tabu”, są jednymi z najbardziej cenionych współcześnie pozycji na temat wychowania dzieci.

Seminaria kierowane są do wszystkich dorosłych, którzy pragną świadomie budować relację dorosły-dziecko. Wartości, które w tym celu zaproponował Juul – równa godność, odpowiedzialność, autentyczność i integralność – stanowią fundament pod takie relacje, dlatego w oparciu o te wartości przyglądamy się relacji podczas poszczególnych bloków tematycznych.

Spotkania objęte są patronatem fundacji Familylab Polska, która jest częścią międzynarodowej organizacji Familylab Association, założonej przez Jespera Juula.

Opis poszczególnych seminariów:

Seminarium nr 1.
JAK DZIECI ROZWIJAJĄ ZDROWE POCZUCIE WARTOŚCI?
Przybywa rodziców, którzy obawiają się, że ich dziecko mogłoby paść ofiarą nieodpowiedniego towarzystwa lub uzależnienia od gier i alkoholu. Dzieje się tak, ponieważ żyjemy w czasach, w których atakowani jesteśmy obrazem tak zwanej „trudnej młodzieży”, więc nasze obawy są jak najbardziej uzasadnione. Powinniśmy jednak zdać sobie sprawę, że wszelkie uzależnienia i destrukcyjne zachowania są przede wszystkim wyrazem braku poczucia wartości.
Seminarium obejmuje odpowiedzi na pytania:
Czym jest i jak rodzi się poczucie wartości?
Czym poczucie wartości różni się od pewności siebie?
Jak poczucie własnej wartości rodziców wpływa na dziecko?
Czy rodzic, który nie rozwinął poczucia wartości u siebie jest w stanie rozwinąć je u swojego dziecka?
KIEDY: Seminarium 1 – 22.02.2020 (sobota),
GODZINY: Seminarium nr 1 – 9:00-11:00,

Seminarium nr 2.
AGRESJA NIEBEZPIECZNE TABU
Zachowania agresywne u dzieci nie są przejawem złego charakteru, lecz ważnym sygnałem dla rodziców i nauczycieli. Czasami wskazują na chwilową frustrację, innym razem na głębszy problem. Na dorosłych spoczywa obowiązek zrozumienia tego przekazu oraz nauczenie dzieci przekształcania agresji w konstruktywne działanie.
Seminarium obejmuje odpowiedzi na pytanie:
Czym jest agresja u dzieci?
Skąd się bierze agresja?
Jak właściwie na nią reagować?
Jak nauczyć dziecko radzenia sobie z silnymi emocjami?
Co robić kiedy rodzeństwo ze sobą walczy?KIEDY: Seminarium 2 – 22.02.2020 (sobota),
GODZINY: Seminarium nr 2 – 11:30-13:30

Seminarium nr 3.
JAKIEGO PRZYWÓDZTWA POTRZEBUJĄ DZIECI?
Gdy dorośli rezygnują ze swej przywódczej roli, dzieje się to ze szkodą dla całej rodziny.
Dzieci potrzebują przewodnictwa dorosłych – nie ma, co do tego najmniejszej wątpliwości. Rozwijają się źle w rodzinach i relacjach, w których nie mogą na nie liczyć. Bardzo ważnymi zagadnieniami stają się przy okazji rozmawiania o przywództwie – autorytet osobisty i język osobisty – warto przyjrzeć im się uważniej.
Seminarium obejmuje odpowiedzi na pytania:
Jak rodzice mogą wspólnie przewodzić w rodzinie?
Jakie wartości pomagają w byciu dobrym przywódcą?
Na czym polega i dlaczego jest tak ważna godność każdego członka rodziny?
Czego mogą nauczyć nas nasze dzieci?
Co to znaczy: zdrowe i silne dziecko
KIEDY: Seminarium 3 – 22.02.2020 (sobota),
GODZINY: Seminarium nr 3 – 14:00-16:00

Seminarium nr 4.
SZTUKA MÓWIENIA NIE Z CZYSTYM SUMIENIEM
Szczere i stanowcze NIE jest często lepsze dla dziecka niż wymuszone TAK. Wiele konfliktów i trudności w rodzinie powstaje wtedy, gdy rodzice nie są w stanie odmówić dziecku, chociaż chcieliby to zrobić. Podczas seminarium dowiedzą się Państwo, na czym polega sztuka mówienia NIE. Wyjaśnię, że konfrontacja z odmową i sprzeciwem to jeden z warunków wychowania silnych i świadomych swojej wartości dzieci…
Seminarium obejmuje odpowiedzi na pytania:
Dlaczego mówienie NIE przychodzi nam z takim trudem?
Na czym polega sztuka odmawiania dzieciom?
Jakich słów używać, kiedy chcemy czegoś zabronić?
Jak radzić sobie z dziecięcą frustracją?
Czy rodzicielskie NIE może podlegać negocjacjom?
Czy dziecko też ma prawo mówić NIE swoim rodzicom?
KIEDY: Seminarium 4 – 22.02.2020 (sobota),
GODZINY: Seminarium nr 4 – 16:30-18:30

Seminarium nr 5.
NASTOLATEK – KIEDY KOŃCZY SIĘ WYCHOWANIE?
Wielu rodziców przechodzi dreszcz na samą myśl, że niedługo przyjdzie im mieszkać pod jednym dachem z nastolatkiem. Zachowania młodzieży tak bardzo odbiegają od tego, czego byśmy sobie, jako rodzice życzyli, że często załamujemy ręce, stając w obliczu tego, co dzieje się z naszym dzieckiem.
Jedynym, co nam wtedy przychodzi do głowy jest zwiększenie kontroli rodzicielskiej i turbowychowanie. Jednak oba te rozwiązania na pewno nie przyniosą spodziewanych rezultatów.
I tutaj rodzą się pytania, na które odpowiem podczas seminarium.
Seminarium obejmuje odpowiedzi na pytania:
Jeśli nie wzmożona kontrola to, co?
Jak reagować, gdy nastolatek łamie ustalone reguły?
Ile odpowiedzialności mogą udźwignąć nastolatki?
Co robić, gdy nastolatek nie radzi sobie w szkole?
Czy można odbudować nadszarpnięte zaufanie?
Kiedy miłość rodziców zmienia się w obsługę?
KIEDY: Seminarium 5 – 23.02.2020 (niedziela)
GODZINY: Seminarium nr 5 – 9:00-11:00

Seminarium nr 6.
DZIECKO W SZKOLE
Seminarium obejmuje odpowiedzi na pytania:
Jak wspierać dziecko w obliczu szkolnej presji?
Jak raz na zawsze powiedzieć stop kłótniom o zadania domowe?
Jak oddać dziecku odpowiedzialność za obowiązki szkolne?
Jak reagować na skargi płynące ze szkoły?
Jak wspierać wewnętrzną motywację dziecka do nauki?
Co z zajęciami dodatkowymi?
KIEDY: Seminarium 6 – 23.02.2020 (niedziela)
GODZINY: Seminarium nr 6 – 11:30-13:30

Seminarium nr 7.
SEMINARIUM PRAKTYCZNE
Na koniec zapraszamy Was do udziału w seminarium praktycznym, podczas którego będziecie mogli dopytać o wszystko, co budzi Wasze wątpliwości. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że teoria to jedno, a zastosowanie jej w praktyce to zupełnie odrębna kwestia 😊 Zwykle bywa, tak, że w trakcie warsztatów wszystko wydaje się oczywiste, po czym już po wyjściu z sali, pojawiają się pytania… te dwie godziny będą przestrzenią by móc jeszcze wnikliwiej przeanalizować niektóre kwestie. WAŻNE!!! Tutaj Wy pytacie, rozpoczynacie wątki dyskusji, trenerka odpowiada. W związku z tym biorąc w nim udział, przygotujcie sobie to, o co będziecie chcieli dopytać.
KIEDY: Seminarium 7 – 23.02.2020 (niedziela)
GODZINY: Seminarium nr 7 – 14:00-16:00

TRENERKA
Katarzyna Gałązka – Certyfikowana trenerka Family Lab, organizacji założonej przez Jespera Juula. Ukończyła również „Szkołę prowadzenia grup wsparcia” w Fundacji Sto Pociech i szkolenia prowadzone przez Agnieszkę Stein: „Seksualność dzieci i młodzieży – szkolenie dla profesjonalistów, „Wysoko wrażliwe dzieci – szkolenie dla profesjonalistów”. Regularnie uczestniczy w superwizjach i warsztatach z zakresu wspierania rodzin, rodzicielstwa bliskości, edukacji seksualnej. Prowadzi seminaria inspirujące, warsztaty, grupy wsparcia dla rodziców. Prywatnie mama trójki dzieci. Prowadzi bloga wrownowadze.blogspot.com

GDZIE: Niepubliczna Szkoła Mozaika, ul. Mickiewicza 11 lol. 2, Białystok
KIEDY: Seminarium 1, 2, 3, 4 – 22.02.2020 (sobota), seminarium 5, 6, 7 – 23.02.2020 (niedziela)
GODZINY: Seminarium nr 1 – 9:00-11:00,
Seminarium nr 2 – 11:30-13:30
Seminarium nr 3 – 14:00-16:00
Seminarium nr 4 – 16:30-18:30
Seminarium nr 5 – 9:00-11:00
Seminarium nr 6 – 11:30-13:30
Seminarium nr 7 – 14:00-16:00

INWESTYCJA: 50zł/jedno seminarium, 300zł/wszystkie seminaria
ZAPISY i INFORMACJE: kontakt@skontaktowani.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *